Privacy Statement Buurtcoöperatie
Buurtcoöperatie respecteert ieders privacy en draagt er zorg voor dat persoonlijke gegevens die u aan ons verstrekt altijd zorgvuldig en vertrouwelijk worden behandeld.
Wij zijn ons ervan bewust dat u vertrouwen stelt in onze organisatie en dat waarderen wij. Om uw privacy te beschermen hebben wij een privacy beleid uitgeschreven welke hieronder wordt toegelicht in hoofdpunten.
Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen via de contactpagina.
Buurtcoöperatie is niet verantwoordelijk voor het privacy beleid van andere websites, die via een link op onze website bereikbaar zijn.
Beveiligde verbinding
De website maakt altijd gebruik van een beveiligde https:// verbinding, te herkennen aan het slotje in de browser. Mocht dit slotje niet zichtbaar zijn, dan raden wij u aan om geen gegevens via de website te delen.
Welke gegevens verzamelen wij?
Voor een gedetailleerd overzicht van alle categorieën persoonsgegevens die wij verwerken, kunt u contact opnemen via de contactpagina.
Waarom verzamelen wij uw gegevens?
Deze persoonsgegevens hebben wij nodig voor eventueel registeren en deelname aan Buurtcoöperatie.
Indien u een overzicht van partijen met wie wij gegevens uit moeten wisselen wenst, kunt u contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming.
Al uw persoonsgegevens worden in ons administratiesysteem opgeslagen en beveiligd.
Ons administratiesysteem wordt door een onafhankelijke leverancier geleverd. Ongeautoriseerde derden hebben geen toegang tot uw gegevens. Er zijn zowel technische als organisatorische beveiligingsmaatregelen genomen om dat te voorkomen. Wij delen uw gegevens alleen met derden wanneer u daar uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven of wanneer een wettelijk voorschrift ons daartoe verplicht.
Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Uw administratieve gegevens (declaraties e.d.) dienen wij 7 jaar te bewaren.
Wat zijn uw rechten?
U heeft verschillende rechten over de gegevens die wij van u verzamelen:
Het recht op dataportabiliteit.
Het recht om uw dossier in dusdanig vorm mee geleverd te krijgen dat u het bij een andere zorgaanbieder kunt gebruiken.
Recht op inzage.
Dat is het recht om uw eigen dossier in te kunnen zien en inzichtelijk te krijgen welke gegevens wij van u verzamelen.
Recht op wijziging en aanvulling.
Het recht om uw dossier aan te vullen of te wijzigen wanneer de gegevens die daar staan, feitelijk niet kloppen. Wanneer u het niet eens bent met gegevens die wij hebben verzameld, kunt u ook een opmerking aan uw dossier toe laten voegen.
Het recht met betrekking tot geautomatiseerde besluitvorming en profilering.
Oftewel: het recht op een menselijke blik bij besluiten.
Het recht op vernietiging.
Wanneer u wenst dat wij uw gegevens verwijderen, kunt u hier een verzoek toe indienen via dit formulier (pdf).
Buurtcoöperatie behoudt het recht om dit verzoek met redenen omkleed te weigeren.
Een verzoek op een van de bovenstaande rechten kunt u in een mail aan ons richten via de contactpagina.